torsdag 4 augusti 2011

Mediciner för vad?

Jag gick under några år på antidepp, sömnpiller & lugnande. Redan då hade jag frågan i huvudet - "Varför?". Frågade alla läkare, fick bara svaret "Du kommer må bättre". Började med mina mediciner i maj 2005. Maj 2008 fick jag nog, slutade hämta ut mina mediciner. För jag mådde inte bättre, blev bara arg & mer deprimerad för att medicinerna inte verkade hjälpa.

Har ni någonsin tänkt på hur LÄTT psykvården skriver ut mediciner om man söker hjälp? Man behöver inte ens göra en utredning, du får 3-4 recept med dig därifrån efter första besöket. Det är fan sjukt! Istället för att hjälpa oss, så drogar dom ner oss? Är det så det ska funka? JAG får ju säga att nu i efterhand känner jag mig kränkt. Jag gick på vuxenpsyk varannan vecka under flera års tid. Först när jag blev gravid hösten 2008, så började dom TÄNKA på att göra en utredning på mig. Hösten 2009 satte jag ner foten, tre veckor senare fick jag göra lite tester & PANG - min diagnos låg där. Det tog dom alltså nästan 5 år att ge mig en diagnos. Är det OK liksom!?

Nej, jag är helt emot att man ska medicinera bort något som sitter i huvudet på en. Samtalshjälp är väl bättre? Se till att utbilda fler psykologer istället för att knarka ner era patienter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar